Dag 8, zaterdag 5 oktober 2019

Venetië - Amsterdam

We gaan heel vroeg ontbijten, zo rond 6.30 uur. Iedereen moet vroeg van boord dus we willen de drukte bij het ontbijt voor zijn en getuige zijn van de mooie aankomst in Venetië. Het is nog rustig in de ontbijtzaal. We nemen uitgebreid de tijd om te genieten van ons laatste ontbijt aan boord. Na het ontbijt onze tassen ophalen in onze hut. Daarna plaatsnemen op dek 13. In die tussentijd ben ik Jozien, Jan en Joke kwijtgeraakt. Zij gingen met de lift, ik met de trap. Ik weet ze snel te vinden en hebben een mooi plekje bemachtigd aan de zijde van het schip waarbij we straks het San Marco plein kunnen zien. Langzaam varen we Venetië binnen, een prachtig gezicht.

Omstreeks 10.00 uur meren we aan in de haven. We nemen plaats in de Tucano Lounge. We hebben de kleur licht blauw gekregen. Deze groep wordt rond 10.30 uur van boord gehaald. De ontscheping verloopt soepel. Nadat we door de douane zijn pikken we onze koffers op en begeven ons naar de hostess die de weg wijst naar de klaarstaande bus. Na een klein half uurtje komen we aan bij het vliegveld. We moeten een behoorlijk eind lopen om in de vertrekhal te komen. Na het inchecken en droppen van de koffers door de security heen. Intussen is het al middag geworden. We nemen een kop koffie en een broodje. Daarna naar de vertrekhal toe. Om 13.30 uur begint het boarden. We worden met een bus naar het vliegtuig gebracht. In het vliegtuig krijgen we te horen dat we 20 minuten vertraging hebben. Het is erg druk met de koffers. Het personeel krijgt niet op tijd onze bagage aan boord. Om 14.30 uur krijgen we bericht dat we mogen vertrekken. Het is een korte vlucht. Tegen 16.30 uur landen we in Amsterdam. Jozien en ik zijn zo wat de eersten die de koffers krijgen. We nemen afscheid van Jan en Joke. Het was wederom een geweldige reis. Mijn vooroordelen van een cruise reis zijn niet bevestigd. Ik heb het reuze naar mijn zin gehad.

Het daily program van vandaag: