Dag 1, vrijdag 7 oktober 2011

Amsterdam - Wenen - Delhi

Na dagen van voorbereiding was het vandaag de dag dat de reis eindelijk zou beginnen. De dag begon al erg vroeg. Om 05.00 uur ging de wekker. Meteen douchen en nog de laatste dingen in mijn rugzak stoppen. Rond de klok van 05.30 uur vertrok ik naar Schiphol, waar ik om 07.15 uur al aankwam. Rond 08.00 uur zou de FOX dame op ons staan te wachten. Ik was dus aan de vroege kant, dus maar wachten. Al snel kwamen Niki en Roy aanlopen. We herkenden elkaar al van de uitgewisselde foto's. De rest volgde ook al snel. De Fox dame was ook ruim op tijd. Van haar kregen we de tickets en ons paspoort terug. Ik had me al ingecheckt via het internet. Nadat ik mijn koffer had afgegeven moest ik eerst door de controle heen. Het was er erg druk. Nadat ik twintig minuten later door de controle heen was ben ik rechtstreeks naar de gate gelopen. Daar kwamen we al snel in contact met andere groepsgenoten, waaronder Mathieu en Joke. Het was de bedoeling dat we om 09.40 uur aan boord konden gaan van het vliegtuig, maar op dat tijdstip was hij er nog niet. Pas om 10.10 uur konden we aan boord.

Vliegticket Amsterdam - Wenen

Met een klein half uur vertraging vertrokken we naar Wenen toe, waar we om 12.20 uur aankwamen. Tijd om rond te lopen was er niet, want we moesten direct door naar onze aansluitende vlucht naar Delhi. Bij de wachtruimte van de gate was het erg druk. Al snel konden we instappen. Omdat ik online had ingecheckt zat ik niet bij de groep, alleen Nati en Geert zaten in de rij achter mij. Mijn buurman van een Indiër afkomstig uit Jaipur. Hij bood zich later aan om als gids te fungeren, maar ik legde hem uit dat dat niet nodig was omdat we zelf een gids hadden.

Vliegticket Wenen - Delhi

Omstreeks 13.10 uur stegen we op met als bestemming Delhi. Na een goede vlucht te hebben gehad landden we omstreeks 23.10 uur op Indira Gandhi International Airport.

We konden meteen doorlopen voor de paspoortcontrole, wat snel verliep. Achter de paspoortcontrole maakten we als groep kennis met elkaar. Gezamenlijk gingen we de koffers ophalen en liepen we naar de aankomsthal toe. Daar stond onze gids Wiep al op ons te wachten. Ook waren er twee dames aanwezig die al een uur eerder waren geland met de KLM. Het waren Elizabeth en Frederique, zij hadden later geboekt en zelf een vlucht geregeld.

Ik maakte ook gelijk gebruik van de pinautomaat om de eerste roepies te pinnen. Daarna liepen we naar onze bus toe. Omdat de bus maar 24 zitplaatsen had, nam ik plaats naast Anneke. Gedurende de reis door India zouden we steeds naast elkaar zitten. We konden op weg naar ons hotel toe. Onderweg maakten we kennis met het Indiase verkeer. Een chaos. Ook 's nachts dus. Onze buschauffeur ging zelf nog even spookrijden. Omstreeks 01.45 uur kwamen we aan in het Silver Ferns Hotel. Ik kreeg kamer 308 toegewezen. Na in de douche te zijn geweest ging ik rond 02.30 uur slapen.