Dag 20, zondag 6 oktober 2013

Sanur - Blue Lagoon - Sanur

Om 7.00 uur opgestaan en om 7.30 uur naar het ontbijt toe. Tegen 8.10 uur weer terug naar de kamer. Vandaag gaan Jan, ik, Paul, Hans en Jolanda snorkelen. We hebben ( althans Hans ) heeft een busje met chauffeur geregeld die ons gaat rondrijden naar mooie snorkelplekken op Bali. Voordat we vertrekken lopen Jan en ik nog even naar de badhanddoekenservice. We nemen een grote handdoek van het hotel mee zodat we die later kunnen gebruiken om ons af te drogen.

Omstreeks 9.00 uur zijn we met vijven gereed voor vertrek. Ons busje met chauffeur staat keurig op ons te wachten. We leggen hem uit wat de bedoeling is. Hij weet wel enkele mooie plekken om te snorkelen. Hij wil ons naar de mooiste plek van Bali brengen, maar dat is een kleine 3 uur rijden. Dat vinden we te ver en te lang rijden. Hij geeft aan dat Blue Lagoon ook een mooie snorkelplek is en slechts 1 uur en 15 minuten rijden. Dat vinden we prima. We rijden eerst langs een duikshop om te kijken of ik er een snorkelset kan huren. Helaas is dat niet mogelijk.

Tegen 10.30 uur arriveren we bij de Blue Lagoon. We regelen daar een boot. We kunnen er ook een snorkelset huren inclusief flippers. Hans en Jolanda zijn duikers en hebben zelf hun duikbril en luchtpijp bij zich. Ook Paul is duiker en heeft zijn eigen spullen ook bij. Omdat ik niet zo'n luchtpijp in mijn mond wil hebben waarbij vele anderen mensen die al in hun mond hebben gehad, loop ik met Paul naar de duikshops langs het strand. Gelukkig kan ik daar voor 10 euro een nieuwe luchtpijp kopen. De duikbril en flippers huur ik. Om 11.00 uur hebben we alles compleet en zitten we in het bootje. We worden naar de snorkelplek gevaren. Het water is helderblauw en heeft een aangename temperatuur. De zon schijnt uitbundig. Door Jan was ik gisteren al gewaarschuwd om op te letten voor verbranding. Je ligt continue met je rug naar de zon toe. Omdat ik geen t-shirt bij me heb mag ik er een van Jan lenen.

We komen aan bij de snorkelplek en zijn niet de enige. Vele bootjes liggen er. We installeren ons en springen in het water. Omdat ik niet wekelijks duik is het voor mij even wennen. Mijn duikbril loopt vol water waardoor ik die strakker moet zetten. Van Jan ( ook duiker geweest ) krijg ik wat tips hoe ik het water uit mijn duikbril kan blazen terwijl ik die nog op heb. Na een paar minuten zit de duikbril perfect en kan ik gaan genieten van de mooie onderwaterwereld. We zien koraal en schitterende kleurrijke vissen. Hans heeft een plastic flesje met brood gevuld en houdt dit onder water. Vele vissen komen eten en schieten rakelings voorbij. Nadat we ruim een uur hebben gesnorkeld gaan we weer aan boord van onze boot en worden we naar een ander stuk gebracht. Dit was overigens niet zo mooi als het eerste.

Tegen 13.15 uur varen we terug. Onze chauffeur staat al op ons te wachten. We worden naar een douche gebracht waar we het zoute water van ons lichaam af kunnen wassen. We kleden ons om en geven aan dat we willen gaan lunchen. De chauffeur weet een goed restaurant geeft hij aan. Het is maar een klein stukje rijden. Wat hij onder een klein stukje verstaat weten we niet, maar we arriveren pas ruim een uur later bij het restaurant. Het uitzicht over de rijstvelden is mooi. Het eten smaakt ook prima.

Omstreeks 16.45 uur zijn we terug bij ons hotel. Jan en ik gaan de handdoeken inleveren en zien dat Joke nog op het strand ligt. Joke lag daar op ons te wachten. We lopen naar de kamer toe en gaan bij Jan en Joke eerst een BaCo drinken. Joke heeft vandaag van iemand te horen gekregen dat het raadzaam is om morgen tijdens onze excursie zelf wat te eten mee te nemen. Het blijkt dat het restaurant waar wordt gestopt om te lunchen niet zo goed moet zijn. Enkele mensen zijn er ziek geworden. Wij willen dit risico niet lopen. Wanneer ik rond 17.45 uur op mijn kamer ben, bel ik naar Nederland toe. Mijn tante is vandaag jarig en feliciteer haar. Rond 18.45 uur bellen Jan en Joke mij op en vragen of ik meeloopt naar het winkeltje om daar wat eten voor morgen te kopen. Omdat ik net uit de douche kom ga ik dat niet redden. Ik geef aan dat ze dan ook maar wat lekkers voor mij moeten meenemen.

Vanavond hebben we weer met Paul en Danielle afgesproken om te gaan dineren. We lopen om 20.30 uur naar restaurant Massimo. Het is een Italiaans restaurant dat goed staat aangeschreven in Sanur. Het is een klein kwartiertje lopen. Wanneer we bij het restaurant aankomen is het er erg druk. We vragen ze nog plaats hebben voor vijf personen. Als we tien minuten wachten dan zal er plaats zijn geeft de serveerster aan. Binnen tien minuten worden we gehaald en krijgen een ronde tafel toegewezen. We drinken eerst een lekker wit wijntje en bekijken ondertussen de menukaart. Het ziet er allemaal lekker uit en zal ook erg lekker smaken. De bediening is ook erg vlot en vriendelijk. Rond 22.30 uur zijn we klaar en hebben afgerekend. We lopen terug en gaan nog wat drinken.

Het was wederom een leuke dag!