Dag 2, donderdag 28 juni 2012

Negombo

We landen vroeg in de morgen om 3.45 uur (lokale tijd Sri Lanka). Bij de paspoortcontrole blijkt dat we het printje van de visa en bankafschriften niet nodig hadden. Bij de bagageband krijgen we snel onze koffers en lopen naar buiten toe waar de lokale gids Sammy ons al staat op te wachten. We maken kennis met hem en ook met onze Nederlandse reisleider Marco uit Amsterdam. Ook maken we kennis met anderen reisgenoten die we nog niet gezien hadden.

Jan en ik gaan meteen onze eerste Roepies pinnen. Mij lukt het wel om te pinnen, de bankpas van Jan wordt geweigerd. Geen ramp wat dat gebeurd wel vaker volgens Marco. Voordat de groep compleet is moeten we lang wachten. Mart komt als een na laatste aan. Ria zien we niet. Marco maakt zich wat ongerust en later blijkt dat de koffer van Ria niet mee is gekomen en dus nog op Amman staat. Zij blijft achter op het vliegveld en gaat met de lokale gids e.e.a. regelen. Als we naar het hotel vertrekken is het al licht. Onderweg stoppen we nog even bij een geldautomaat zodat degene die op het vliegveld geen geld konden pinnen het nu wel kunnen doen. Voor Jan een opluchting wanneer hij nu wel geld kan pinnen.

Na een kort ritje van een half uur komen we omstreeks 7.30 uur aan in het Camelot Beach Hotel in Negombo. We kunnen meteen aanschuiven voor het ontbijt. Tafels zijn voor ons gereserveerd zoals de gehele reis het geval is. Tijdens het hotel deelt Marco de kamersleutels uit. Ik verblijf in kamer 122, Jan en Joke in 123. Na het ontbijt en nadat de koffers zijn gebracht gaan we even een vlugge blik werpen rondom het hotel dat aan het strand ligt. Om 9.00 uur zijn we weer terug op de kamers om te rusten. Mij lukt het niet. Ik krijg de slaap niet te pakken en besluit om 12.00 uur maar naar de receptie te gaan om een kluisje te nemen voor mijn waardevolle spullen. Ik bel met Skype naar huis.

Rond 14.00 uur besluiten we de straat in te lopen. We merken meteen hoe warm het is want het zweet loopt over onze ruggen naar beneden. Om 15.00 uur zijn we weer terug in het hotel.

We drinken wat op het terras van de beachbar. We nemen meteen wat te eten. Andere groepsgenoten denken er net zo over. Nadat we gegeten hebben inspecteren we even het strand waar geen mens te bekennen is. De rode vlag wappert dus zwemmen in zee is er niet in. Omstreeks 17.00 uur gaan we naar de kamer waar ik in de douche spring.

Om 18.00 uur hebben we een bespreking. Gelukkig is de zaal gekoeld met een airco. We krijgen eerst een oorkonde uitgereikt voor de adoptie van olifanten. Blijkbaar adopteerde je een olifant toen je de Sri Lanka reis bij FOX boekte. Daarna legt Marco het e.e.a. uit m.b.t. de fooienpot en de excursies. Sammy vertelde e.e.a. over Sri Lanka.

Na ruim een uur waren we klaar met de bespreking en konden we naar het diner toe. Onder genot van live muziek aten we lekker. Om 21.00 uur gaan we naar de kamer toe. Dit keer was ik wel moe en viel snel in slaap.