Dag 23, donderdag 19 juli 2012

Unawatuna - Colombo - Amman - Amsterdam

We arriveren rond 02.00 uur op het vliegveld. Ondanks dit laat tijdstip is het er een drukte van jewelste. Onze begeleider loodst ons naar binnen en geeft aan dat de incheckbalie nog gesloten is. We moeten het mededelingenbord in de gaten houden.

Rond 03.30 zien we dat de incheckbalie open gaat. Voordat we die bereiken moeten we een ingang binnen. Echter staan daar allemaal mensen die iemand staan op te wachten. We wringen ons er doorheen. Bij de incheckbalie aangekomen staan we vooraan, maar door een technische storing worden we naar een andere balie verwezen. FOX heeft ons als groep ingeboekt, dus we zitten allen bij elkaar in het vliegtuig. Nadat we zijn ingecheckt gaan we door de douane heen. Met de roltrap naar boven en op weg naar de gate. Onderweg daar naar toe komen we nog wat taxfree winkels tegen. Ik koop voor mijn broer nog wat Malborro sigaretten. Omgerekend kosten ze 1,80 euro per pakje. Jan en Joke kopen twee flessen Arak. Aangekomen bij de gate blijkt die nog gesloten te zijn, dus maar wachten. Tegen 05.45 uur mogen we naar binnen. Ik wil mijn fles water afgeven maar die mag ik gewoon mee het vliegtuig innemen. Op Schiphol dus echt niet mogelijk.

Hierna is het weer wachten totdat we het vliegtuig in mogen. Het is erg vermoeiend omdat je je slaap mist. Veel mensen doen terwijl ze moeten wachten een dutje. Ook enkelen van onze groep. Eindelijk mogen we het vliegtuig in. Jan en Joke zitten op plaats 22 H en 22 I. Ik op plaats 22 G. Het vliegtuig zit niet geheel vol. Ik heb niemand naast me zitten ( gelukkig ) dus extra ruimte. Jan en Joke hebben twee plaatsen naast elkaar dus ook geen last anderen. We verlaten Sri Lankaanse bodem en vliegen naar Amman toe. Ik dood de tijd wat met het kijken naar een film en het luisteren naar muziek. Ik dommel soms wat in.

Na een voorspoedige vlucht landen we op Amman. Met de bus worden we naar de terminal gebracht. Onze koffers worden overgezet naar het andere vliegtuig, dus daar hebben we geen omkijken naar. Voordat we de gate bereiken moeten we eerst weer door de controle heen. Het blijkt een vreemd gezicht dat vrouwen apart moeten en worden gefouilleerd door gesluierde beambten. Gelukkig hoeven we bij de gate niet lang te wachten. Met de bus worden we weer naar het vliegtuig gebracht. In het vliegtuig aangekomen lopen we naar onze plaatsen. Jan en Joke op 15A en 15B, ik op 15C. Rond 12.00 stijgen we op voor onze laatste etappe naar Schiphol.

We komen omstreeks 16.00 uur aan in Nederland. Eerst een stuk wandelen naar de douane. Daarna de koffers ophalen. Hier loopt assistent bondscoach Danny Blind voorbij. Nadat we allemaal de koffers hebben is het afscheid nemen. Het blijft toch vreemd. Je hebt maar een paar weken met elkaar opgetrokken maar het is net alsof je elkaar al jaren kent. Ik neem ook afscheid van Jan en Joke. Zij worden opgehaald door hun vrienden. Ik word opgehaald door mijn ouders.

Einde van een schitterende reis