Dag 16, maandag 2 april 2007

Swellendam - Stellenbosch

Na het ontbijt hebben we even de tijd om te relaxen. We pakken onze spulletjes bij elkaar en zetten de koffer voor de deur, zodat die opgehaald kunnen worden. We gaan hierna nog even op het terras zitten waar meerderen van onze groep van het lekkere zonnetje aan het genieten zijn. Als iedereen zo ver is kunnen we vertrekken met als eindbestemming Stellenbosch waar we gaan overnachten.

Na zo'n anderhalf uur te hebben gereden maken we een koffiestop bij een winkel waar Aloë Vera producten wordt verkocht. Enkele van ons kunnen het niet laten om wat te kopen. Jozien en ik pakken koffie en wat te eten. We luisteren ook nog naar een dame die een en ander uitlegt over de Aloë Vera plant. Duidelijk een verkooppraatje.

Onderweg komen we voor ons betekenissen tegen die in het Nederlands een geheel andere betekenis hebben dan in het Zuid-Afrikaans.

We doen ook een dorpje aan waar we twee musea bezoeken, waaronder een met oude ambachten.

Als we eigenlijk op het punt staan om te vertrekken krijgt Corry bezoek van een politieagente die hem wijst dat hij gevaarlijk staat geparkeerd. Het verbaast ons want er is zeer weinig verkeer op een enkele tractor na, maar madam vindt het interessant om op te treden.

Laat op de middag komen we aan in Stellenbosch waar we verblijven in de Stellenbosch Lodge.

Jozien maakt van de gelegenheid gebruik om haar gekocht witte wijn te proeven. We hebben deze fles gekocht bij een tussenstop. We waren niet de enige want een groot gedeelte van onze groep kocht deze lekkere wijn ( en deze was niet duur!)

We hebben rond 19.30 uur met de gehele groep afgesproken bij restaurant La Romantica, praktisch om de hoek. We verzamelen voor het hotel en gaan dan gezamenlijk naar het restaurant. We eten samen met Tiny, Ben, Imke en Jan. Vooraf nemen we uiteraard zoals het hier in de omgeving hoort een lekkere fles witte wijn. We nemen als diner een overheerlijke pizza. We hoeven niet zo heel lang te wachten ondanks onze grote groep. De hele groep kijk ineens op als Willem zijn bord voorgeschoteld krijgt. Hij heeft spare ribs besteld en het lijkt wel als er een heel dier voor is gebruikt, zo veel ligt er op.

Na het diner gaan we met Tiny, Ben, Imke en Jan naar het naastgelegen café. Ook Tinus en Chow vergezellen ons. Na het nodige vocht gaan we tegen middernacht naar onze lodge. Het was een gezellige avond.