Dag 18, woensdag 4 april 2007

Kaapstad - Houtbaai - Kaap de Goede Hoop - Kaapstad

Vandaag zijn we vroeg opgestaan want we hebben vandaag een mooi programma. Doordat Jozien en ik vroeg zijn kunnen we relaxed aan ons ontbijt beginnen. Na het ontbijt nog even terug naar de kamer om mijn rugzak te halen en dan naar de klaarstaande bus.

We vertrekken naar Houtbaai om daar met de boot te varen naar Duikereiland. Dit is een eiland waar vele zeehonden leven. Gelukkig is niemand van onze groep zeeziek dus we kunnen allemaal genieten van deze dieren.

Als we terug komen van Duikereiland hebben we nog de tijd om de haven te bekijken. We zien een loodsje waar de visvangst wordt binnengebracht. De mevrouw, die vis aan het schoonmaken is, nodigt ons uit een een kijkje te nemen. Daarna lopen we naar een restaurantje waar we met Tinus en Chow een kop koffie drinken.

Via een schitterende route rijden we naar Kaap de Goede Hoop. Onderweg stoppen we om wat foto's te schieten van het mooie uitzicht.

Onderweg zien we in het natuurpark nog vele brandweermannen bezig met het nablussen van een heidebrand die de afgelopen dagen daar heeft gewoed. Alles is zwart. Aangekomen bij Kaap de Goede Hoop ( Cape Point ) koopt Joop de tickets voor ons waarna we met het wagentje naar boven kunnen.

Eenmaal boven kunnen we met de trap naar de top waar we weer te maken krijgen met een overweldigend uitzicht.

Joop geeft aan dat we twee keuzes hebben: of terug met de bus naar het eindpunt of via een mooie wandelroute van een paar kilometer naar het eindpunt. We kiezen voor de wandelroute en samen met Imke, Jan, Ben en Tinny gaan we op weg.

Aangekomen op de top van de laatste berg zien we de enkele van onze groep al bij de bus staan. Ze staan ons aan te moedigen en toe te zwaaien.

Als iedereen is gearriveerd maken we een groepfoto, waarna we verder rijden naar Simonstown. Hier gaan we naar een strandje waar pinguïns leven. Het is mooi om te zien hoe actief deze beestjes zijn en ze zijn ook best grappig.

Terug bij het hotel spreken we met Tinus, Chow, Harry, Treeske, Theo en Riekie af om vanavond naar het Waterfront te gaan. We gaan ons eerst opfrissen en gaan dan naar de lobby van het hotel. Als we compleet zijn bestellen we een taxi. Lang hoeven we niet te wachten want het hotel blijkt zelf over een taxibusje te beschikken. Aangekomen bij het Waterfront gaan we op zoek naar een restaurant. Omdat we met 8 personen zijn denken we dat het niet makkelijk is om een plaats te vinden waar we kunnen eten, maar bij het eerste de beste restaurant kunnen we terecht. Ze hebben gelukkig nog een laatste tafel vrij. Onder het genot van een lekkere witte wijn maken we onze keuze. Nadat we klaar zijn met eten drinken we op het terras van een café nog wat na en tegen middernacht nemen we een taxi terug naar het hotel. Onderweg hebben we in de taxi de grootste lol en hebben dan ook buikpijn van het lachen.