Dag 9, maandag 26 maart 2007

Hluhluwe - st. Lucia - Durban

De meesten van onze groep waren al vroeg wakker. Ikzelf zat om 6.00 uur al voor onze lodge om te genieten van het lekker zonnetje en de mooie natuur. Nadat Jozien ook klaar was met het optutten zijn we naar het ontbijt gelopen, een heel eind ( 50 meter van onze lodge ). Daarna hebben we onze spullen gepakt en waren we klaar voor vertrek, eerst naar st. Lucia om daar een boottocht te maken en later onze eindbestemming voor vandaag, Durban. Het personeel stond al klaar om ons onder gezang uit te zwaaien. Het waren twee gezellige dagen. Onderweg naar de uitgang van het reservaat kwamen we nog wat wild tegen, waaronder de nieuwsgierige giraffen.

Aangekomen in st. Lucia zet de bus ons aan het begin van het dorpje af. We kunnen onderweg naar de vertrekplaats van de boot wat pinnen ( want we zitten weer in de bewoonde wereld ). Ook komen we langs de weg een marktje tegen waar de vrouwen het weer niet kunnen nalaten om een en ander te bekijken. Ook komen we een steakrestaurant tegen met de toepasselijke naam: "Stokkiesdraai “.

Tijdens de boottocht kunnen we genieten van de flora en fauna langs en in de rivier. We komen mooie vogels tegen. Ook aapjes en zeer grote krokodillen. Als laatste zien we een kudde nijlpaarden, wat overigens zeer gevaarlijke dieren zijn.

Na de boottocht in st. Lucia rijden we naar Durban. Een zeer modern en uitstekend hotel met goede en mooie kamers. Het hotel heeft de naam:  Riverside. Zie hieronder de foto's.

's Avonds gaan we met de gehele groep naar de beste visrestaurant in Durban ( aldus Joop ). We pakken eerst wat te drinken waarna de ober de grote bestelling van onze groep komt opnemen. Een personeelslid is Nederlands en kan ons het een en ander uitleggen wat de menukaart inhoud. Jozien bestelt een heerlijke vis, ik houd het bij een vleesgerecht.

Na het eten rijden we weer terug naar het hotel. Jozien en ik gaan regelrecht naar onze kamer waarna we ons op gaan maken voor de nachtrust.